vrijdag 31 augustus 2012

Chris Strijbos


Ik ben 64 jaar en woonachtig in Berghem. Ben getrouwd en heb 3 kinderen. Ben op 1 december 2011 met pre-pensioen gegaan.
Ik heb een opleiding gevolgd als zoölogisch analist en heb 42 jaar gewerkt bij Organon, waarvan de laatste 4 jaar voor resp. Schering-Plough en MSD.

Ik ben zelf een verwoed lezer en nu ik met pre-pensioen ben kan ik eens heerlijk met mijn benen op tafel aan een stuk in een boek lezen.

Gelezen, o.a.: Het geluid van de nacht, Maria Duenas; Caribou island, David Vann; Het ijzig hart, Almudena Grandes; Matterhorn, Karl Marlantes; With the old breed, EB Sledge; De verdovers, Anna Enquist; Reis om de wereld in 80 dagen, Michael Palin

Waarom meedoen: het thema sprak me erg aan en je ziet inderdaad langzaam een verandering optreden, cocoonen is in, de volkstuinen worden weer druk gebruikt. Daar waar ik in het verleden “alleen” maar aan werken dacht, merk ik bij mijn kinderen de drang om het vooral “gezellig” te hebben en geen lange uren meer te maken. Het ik, ik, ik, begint te verdwijnen.

Verwachting: ik heb geen grote verwachtingen. Ik zag de boekenlijst en enkele boeken had ik zelf ook al op mijn lijstje staan om te lezen en die we in huis hebben, zoals Will Power van Baumeister; Gij zult gelukkig zijn van Bruckner; Wij zijn ons brein van Swaab en Het goede leven van Savater. Dit was dus mooi de gelegenheid om het thema bij mijzelf wat meer diepgang te geven.

Klik hier voor een interview in het Brabants Dagblad

Terug naar De Lezers van Stavast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De redactie behoudt zich het recht voor reacties te verwijderen